تحميل
تحميل...
تحميل...
Loading...
Loading...
عربي
عربي

رسالة المدير العام التنفيذي

"بصفتي المدير العام التنفيذي لمنشأة الرعاية الصحية هذه، فأنني ملتزم بتقديم رعاية ذو جودة عالية تتمحور حول المريض. يشارك فريقنا من المتخصصين في الرعاية الصحية هذا الالتزام، ويعملون بلا كلل لتقديم خدمات استثنائية. ونقدر التعاون، والابتكار، والعمل الجماعي، ونسعى جاهدين لخلق بيئة عمل داعمة لموظفينا. إذا كنتم تشاركون شغفنا بالرعاية الصحية، ندعوكم الى الانضمام الينا في إحداث تغيير في حياة مرضانا."

مدير عام التشغيل الشئون الصحية بوزارة الحرس الوطني

تعتبر القوى العاملة في الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني أثمن مكاسب المنشأة. وهي تقدير للخبرة المتميزة والجهد والعمل الجاد للموظف الذي يساهم في نجاحه المستمر. وينعكس هذا في التزام المنشأة بإيجاد عملية توظيف واضحة وقائمة على التقنية لجذب و الاحتفاظ بأفضل المواهب في المجال.

بنفس الطريقة التي تركز فيها الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني على رعاية المرضى، فهي تلتزم بتقديم أعلى مستويات خدمات الرعاية الصحية للمرضى كما ينعكس من خلال التوسعات والابتكارات وخدمات الرعاية الصحية المتخصصة على مستوى المملكة.

في هذه الرحلة المتمثلة في القوى العاملة والتميز في رعاية المرضى، يبدأ البحث عن الأشخاص المناسبين الذين يتشاركون هذه القيم المتماثلة والمتحمسين والملتزمين بإحداث فرق في حياة المرضى بعملية توظيف فعالة.

وبصفتي مدير عام التشغيل، فقد استثمرت شخصيًا لضمان أن تتسم عملية التوظيف بالكفاءة والفعالية والشفافية والإنصاف. بإمكانك ان تتوقع تواصلاً فعال، والإفادة بالرد في الوقت المحدد وتأكيد على أن كل مرشح لديه فرصة متساوية للنجاح. تستخدم المنشأة أحدث التقنيات لتبسيط هذه العمليات والتأكد من أننا نتخذ قرارات تعتمد على البيانات لاختيار أفضل المرشحين للفريق.

إذا كنت فردًا مجتهداً ومؤهلًا متحمساً لإحداث فرق في مجال الرعاية الصحية، وكنت مهتمًا بالعمل مع موظفين موهوبين ورائعين في الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني، فأنا أدعوك للتقدم بطلب للحصول على فرص عمل مختلفة.بإنتظار ردك ومعرفة المزيد حول كيفية مساعدة المنشأة في تحقيق مهمتها.

تحياتي،

رسالة المدير العام

"نؤمن في الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني ان موظفينا هم مكسبنا الأكبر. كما نلتزم بجذب وتطوير واستبقاء أفضل المواهب من خلفيات متنوعة تشاركنا مبادئ التميز والعمل الجماعي وخدمة العملاء. تم تصميم عملية التوظيف الخاصة بنا لتحديد أفضل المرشحين لكل وظيفة، وتقديم تجربة مرشح متميزة، ابتداء من التقديم للوظيفة حتى نهاية المقابلة. ونحن نفتخر بسجلنا الحافل بالنجاح في بناء قوة عاملة متنوعة وقوية وملتزمين بالتحسين المستمر لضمان بقائنا رواداً في إدارة المواهب. انضموا الينا وكونوا جزء من فريق ملتزم بالتميز في كل ما يقوم به."

كن جزأً من إرث الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني

تؤمن الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني بقدرات ومهارات وإمكا نيات كل فرد -القوة العاملة التي تبني وتعمل كأساس متينلمنشأة الرعاية الصحية هذه. إن تحقيق الوظيفة التي تحلم بها لأمر مهم جداً للشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني, نظراً لأن المنشأة تساعدك على تحقيق أهدا فك, فإن مستقبلاً مشرقنًا ينتظرك أيضًا. إن فرص العمل والتطوير المهني والتعلم المستمر ستقدم لك لتحقق أعلى إمكا نا تك-فرد شامل جاهز لاستكشاف عالم المهنيين! وبالتالي, عندما تدخل مرحلة جديدة من حيا تك المهنية, من المهم للغاية أن تختار الانتماء إلى واحدة من أفضل منشآت الرعاية الصحية في المملكة, وقبل كل شيء, يعد التعويض الذي يتساوى مع السوق العالمية لأمر مرض للغاية لمساعدتك على التعامل مع المتطلبات العالمية.

الرسالة

مهمتنا هي بناء قوة عاملة متنوعة وشاملة من المهنيين ذوي المهارات العالية الملتزمين برعاية استثنائية للمرضى ، من خلال عملية توظيف مبسطة وفعالة تضمن الجودة وتخلق تجربة مرشح إيجابية. نحن نعزز ثقافة التحسين المستمر من خلال التقييم المنتظم والتغذية الراجعة.

الرؤية

لجذب أفضل المواهب في مجال الرعاية الصحية وتوظيفهم والاحتفاظ بهم من خلال عملية توظيف سلسة وشفافة تستفيد من التكنولوجيا وتخلق تجربة رائعة لجميع أصحاب المصلحة.

كن جزأً من إرث الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني

تؤمن الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني بقدرات ومهارات وإمكانيات كل فرد -القوة العاملة التي تبني وتعمل كأساس متين لمنشأة الرعاية الصحية هذه.

إن تحقيق الوظيفة التي تحلم بها لأمر مهم جداً للشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني، نظراً لأن المنشأة تساعدك على تحقيق أهدافك، فإن مستقبلًا مشرقًا ينتظرك أيضًا. إن فرص العمل والتطوير المهني والتعلم المستمر ستقدم لك لتحقق أعلى إمكاناتك -فرد شامل جاهز لاستكشاف عالم المهنيين!

وبالتالي، عندما تدخل مرحلة جديدة من حياتك المهنية، من المهم للغاية أن تختار الانتماء إلى واحدة من أفضل منشآت الرعاية الصحية في المملكة، وقبل كل شيء، يعد التعويض الذي يتساوى مع السوق العالمية لأمر مرض للغاية لمساعدتك على التعامل مع المتطلبات العالمية.

ولكي تبدأ حياة مهنية واعدة، تقدم بطلبك الآن وانضم إلى واحدة من أكثر منشآت الرعاية الصحية انفتاحا وتقدما وتنافسية على مستوى العالم في المملكة!

تقر الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني بحقيقة أن القوى العاملة هي قوتها الرئيسية –الركيزة الأساسية التي يعتمد عليها النجاح والتقدم المستمر للشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني بشكل كبير، حيث تدركالإدارة العامة للموارد البشرية بوضوح قيمة جوهر البرنامج، وعليه، فإنها تهيئ وتؤكد باستمرار أن التطوير الوظيفي المستمر لمهاراتهم ومعارفهم سيكون ذو أهمية كبرى.

التدريب

ضمن قبل إدارة التدريب التا بعة للإدارة العامة يتم وضع برا مج تدريبية مختلفة ض للموارد البشرية, والهدف الأساسي هو زيادة المهارات اللازمة للموظفين حتى تتمكن الجهات المعنية في البرنا مج من تقديم خدمات أ فل و أكثر كفاءة لعملائه.

البرامج التدريبية

يصور التدريب مسارًا وظيفيًا متطورًا بين موظفي الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني، وقد تم إعداده لقيادة تطورهم المهني من خلال تزويدهم بمجموعة واسعة من البرامج المطلوبة في مجالات تخصصهم. فالبرامج التدريبية هذه، بالتعاون مع الجهات المعنية -الإدارات المختلفة التي تشكل الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني، ستوفر بالتأكيد تعزيز المهارات والخبرة.

نهتم بالآخرين

تدعم منشأة الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني رفاهية وتطوير موظفيها بالكامل للتقدم في مهنتهم، وفي هذا الصدد، يركز التدريب فقط على كيفية تزويد الموظفين بأفضل البرامج، بحيث تستفيد المنشأة وعملائها في النهاية بشكل إيجابي من وجود قوة عاملة مجهزة تجهيزًا عاليًا تعمل بفعالية في مجالاتهم وتخصصهم، حيث تؤمن الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني في المقام الأول بأن الأشخاص الذين يتم تقديرهم يحققون نتائج إيجابية ويساهمون في نجاح المنشأة.

فلسفة التعويضات للشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني

تم تصميم برنامج التعويضات للشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني بشكل استراتيجي لجذب المرشحين المؤهلين تأهيلاً عالياً ليصبحوا جزءًا من القوى العاملة التقدمية والمختصة، كما يهدف إلى تحفيز واستبقاء الموظفين المهرة والملتزمين الذين تعتمد عليهم المنشأة بشكل كبير من أجل تحقيق رؤية ورسالة وزارة الحرس الوطني. تضمن الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني تنافسية وتوافق هيكل الأجور مع اللوائح الحكومية، حيث تتم إدارة أي تعديلات وفقا للمبادئ التوجيهية المحددة ومن ثم مشاركتها مع الموظفين بوضوح.

إن العمل في الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني يتجاوز الراتب الأساسي الذي يتقاضاه الموظفين بشكل منتظم، حيث تلتزم منشاتنا وبما يتماشى مع اللوائح الحكومية ذات الصلة بتقديم حزم تعويضات تنافسية ومنصفة تشمل المزايا والخدمات والبرامج لكل من المرشحين والموظفين، على النحو التالي:

السكن والإقامة

مزايا الرعاية الطبية

مزايا استحقاقات الوضع العائلي

الإجازة المدفوعة

مزايا منتصف العام

مكافأة إعادة التعاقد

بدل التكليف

بدل التخصص

بدل طبيعة عمل

خدمات النقل

برنامج العلاوة السنوية

برنامج التقدم الوظيفي

برنامج تطوير الكوادر السعودية

البرامج التدريبيّة

برنامج التعليم المهني المستمر

برنامج تقدير الموظف

برامج البعثات الدراسية، والإقامة الطبية

برنامج الأنشطة الترفيهية

برنامج نادي الموظفين الاجتماعي

كما يقدم نادي الموظفين الاجتماعي لأعضائه خصومات وعروض للسلع والخدمات من الفنادق والمطاعم ومراكز التسوق وغيرها الكثير.

تنويه: لم يتم إدراج جميع البدلات/المزايا التي تقدمها الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني أعلاه، بالإضافة إلى ذلك، يجب استيفاء متطلبات الأهلية الخاصة وفقًا لمجموعة المزايا، حسب الاقتضاء، من أجل التأهل للحصول على المزايا والخدمات والبرامج المذكورة أعلاه،

الوظائف المتوفرة

03-Apr-2024

Consultant Anesthesiology

Principle Duties : -  Provide high quality anesthesia care to the patient clientele. - Provide consultation services to patients as requested. - Supervise anesthetists of lower grades, with particular reference to staff physicians. - Teach and supervise residents in the Anesthesia Residency Program. - Participate in departmental and hospital teaching activities. - Participate in and initiate research activities. - Participate in committees and other administrative functions as needed. - Maintain a list of privileges, and work within the confines of that perimeter. - Understand and adhere to all hospital policies and procedures pertaining to medical practice. - Participate in the quality improvement and reviews conducted by the Department of Anesthesia. - Perform other related duties as appropriate and as assigned. I 2. Undertake continuing medical education activities. - Performs other job related duties as assigned. Education: Graduation from a recognized medical school of good standing, completion of required period of training in anesthesia and/or subspecialty of anesthesia, with Saudi/Arab or North American/European Board Certification/ Membership/Fellowship status or equivalent. Experience: Have 4 years post certification experience in anesthesia preferably with 1 year North American/European/Australian experience.

المدينه المنوره

دوام كامل

03-Apr-2024

Consultant Emergency Medicine

Prin c iple Dutie s:   As s i s t s in oversight of the daily operation in ED, and a ll E D Re l ated Areas. Assists in developing departmental goa l s and object i ves. Assists in t h e de si gn, implemen t atio n, reviews and updates of Po l ic i es and Proced ur es for the ED every 2 yea r s. Orients and keeps h i mse l f upda t ed ( i nit i ally & p e r iod i ca ll y after return from annual vacations) regard i ng t he mo s t cu rr e n tl y r evised h os pit a l a n d department policie s, procedures, s tandards and rule s. Orients, advises & u pdates me m be r s/ colleag u es in the ED r egarding the most curre n t l y revi sed hospital and departme n t po li cies, p r oced u res, s tandard s and r egulations. Adhe r e to hosp i tal / departme n t r eg u lat i ons pertaining to essentia l medical ED Chart documentation, utilizat i o n of per so n a l l.D . s t a m ps and ho s p i ta l e l ectronic medical records app l ications as de sig nated in cur r ent phase. Mainta i ns h is ce rtifi ca ti o n s t a t us (BLS, ACLS, ATLS, PALS, NRP and U l trasound Course ) updated as well as mainta i ni n g hi s r eq uir ed CME Credits for the Saudi Cou n c il for Health Specia li zat i ons (SC HS) . P artici p a t es in th e im ple m enta t ion of the ED Performance Improvement Plan ( PIP ); criteria, standards & indicato r s t o eva l uate, m o nit or, and i mp l eme n t changes and re-evaluate s changes to impro ve the qual i ty a n d a p p r o p r i ate n ess of p r ac t ice b y t h e department; in accordance wit h JC I A s tandards . Assists in m aki n g recomme n da ti ons on the Capita l Equipment neces sary for the department generally. P art i c ip ates & a tt e n ds o n a ss i g n ed h ospi t a l committees . Mon i to r s, i nt e rp re t s a n d reports concerning u t ilization & productivity (e.g. Cons ultat i on s in ED Polic y) statist i cs. Ass i sts i n de l ega t i n g app r opriate duti es & r es pon s ibi l iti es to sta ff within th e department commensurate w ith t h e i r e d ucatio n, experience and j ob descr i ption. L i a i son & coord i nation on ope r a t ional issue s with the Nur s ing Division Leader s hip (DCN, NS & NM) . L i aison & coord i nation oversight with Pati ent R el ation s Superv i sor & Officers on pat i ent complaints, s i ck leave i ss u ance, m edica l report i ss uance & follow-up . Ass i s t s a n d l eads in tra i nin g and education of junior s taff in maintain sk ill le ve l s. Assist s in conduct i ng annual performance appraisals of ED department s ta ff as r equested b y ED C h airman . Become familiar and competency under s tand hi s ro l e expecta tion s durin g Di sas ter Respon se (Code Bl ack), Participates & lead s in the imp l eme nt atio n of medical co ntin ge ncy d i saster plan s for the ED; including Medical operations oversig ht, eme r ge n cy response and medical evac uation. Assists Junior ED Members in the care of patients who require s pe c ial sk ill s because of the nature of severity of their p r esenting comp laint. Aut h ent i cate disposi ti o n a n d p l an of management of all patients in the Eme r gency Department. Re sidency Tr a in ing Pro gra m particip a tion, act i ve participation in train i ng and evaluation w ithin the department. P erfom1s ot h er dutie s as assigned by the C hairman, Departmen t of Emergency Medicine and to the Executive Director, Med i ca l Services, Madinah Region, which are within the post-holde r 's qualifications and capabilities .    

المدينه المنوره

دوام كامل

03-Apr-2024

Staff Physician Obstetrics & Gynecology

Principle Duties:           - Clinical service including histories, perform physical examination, arrive at differential diagnoses, order screening and, confirmatory laboratory and radiological studies, conceive and implement therapeutic strategies and follow-up and, who necessary, make appropriate referrals. - Participate in CME as directed by the Clinic Director. -   - Participate in patient education as presentation initiatives from time to time. - To contribute to departmental priorities. Essential/ Preferred Education & Experience: (P-Preferred, E-Essential, B-Beneficial) Education: MBBS or MD; Diploma or Masters preferred. Work Experience: With at least 3 years’ experience in General Medicine except Saudis.  

المدينه المنوره

دوام كامل

03-Apr-2024

Consultant Anesthesiology

Principle Duties: -  Provide high quality anesthesia care to the patient clientele. - Provide consultation services to patients as requested. - Supervise anesthetists of lower grades, with particular reference to staff physicians. - Teach and supervise residents in the Anesthesia Residency Program. - Participate in departmental and hospital teaching activities. - Participate in and initiate research activities. - Participate in committees and other administrative functions as needed. - Maintain a list of privileges, and work within the confines of that perimeter. - Understand and adhere to all hospital policies and procedures pertaining to medical practice. -  Participate in the quality improvement and reviews conducted by the Department of Anesthesia. - Perform other related duties as appropriate and as assigned. I 2. Undertake continuing medical education activities .   Essential and Preferred Requirements: (P-Preferred, E-Essential, B-Beneficial) Education: Graduation from a recognized medical school of good standing, completion of required period of training in anesthesia and/or subspecialty of anesthesia, with Saudi/North American Board Certification/Fellowship of Royal College with CCST. Experience: Have 4 years post certification experience in anesthesia preferably with 1 year North American/European/Australian experience.  

المدينه المنوره

دوام كامل

03-Apr-2024

Consultant Emergency Medicine

Principle Duties: Assists in the oversight of the daily operation. Assists in developing departmental goals and objectives. Assists in the design, implementation, reviews and updates of Policies and Procedures for the ED every 2 years. Orients and keeps himself updated (initially & periodically after return from annual vacations) regarding the most currently revised hospital and department policies, procedures, standards and rules. Orients, advises & updates members/ colleagues in the ED regarding the most currently revised hospital and department policies, procedures, standards and regulations. Adhere to hospital/ department regulations pertaining to essential medical ED Chart documentation, utilization of personal I.D. stamps and hospital electronic medical records applications. Maintains his certification status (BLS, ACLS ATLS NRP & U/S) updated as well as maintaining his required CME Credits for the Saudi Council for Health Specializations (SCHS). Participates in the implementation of the ED Performance Improvement Plan (PIP), criteria, standards. & indicators to evaluate, monitor, and implement changes and re-evaluates changes to improve the quality and appropriateness of practice by the department; in accordance with JCIA standards. Assists in making recommendations on the Capital Equipment necessary for the department generally. Participates & attends on assigned hospital committees. Monitors, interprets and reports concerning utilization & productivity (e.g. Consultations in ED Policy) statistics. Assists in delegating appropriate duties & responsibilities to staff within the department commensurate with their education, experience and job description. Liaison & coordination on operational issues with the Nursing Division Leadership (DCN, NS & NM). Liaison & coordination oversight with Patient Relations Supervisor & Officers on patient complaints, sick leave issuance, medical report issuance & follow-up. Assists and leads in training and education of junior staff in maintain skill levels. Assists in conducting annual performance appraisals of ED department staff as requested by ED Chairman. Become fam1. l ‘tar and competency understand his role expectations during Disaster Response (Code Black), Participates & leads in the implementation of medical contingency disaster plans for the ED, including medical operations oversight, emergency response and medical evacuation during his clinical shift. Assists Junior ED Members in the care of patients who require special skills because of the nature of severity of their presenting complaint. Authenticate disposition and plan of management of all patients in the Emergency Department. Residency Training Program participation, active participation in training and evaluation within the department. Perfom1s other duties as assigned by the Chairman, Department of Emergency Medicine and to the Executive Director, Medical Services, Madinah Region, which are within the post-holder's qualifications and capabilities.

المدينه المنوره

دوام كامل

03-Apr-2024

Staff Physician Obstetrics & Gynecology

Principle Duties: -  Clinical service including histories, perform physical examination, arrive at differential diagnoses, order screening and confirmatory laboratory and radiological studies, conceive and implement therapeutic strategies and follow-up and, who necessary, make appropriate referrals. - Participate in CME as directed by the Clinic Director. - Participate in patient education as presentation initiatives from time to time. - To contribute to departmental priorities. - Essential/ Preferred Education & Experience: (P-Preferred, E-Essential, B-Beneficial) Education: MBBS or MD; Diploma or Masters preferred. Work Experience : With at least 3 years’ experience in General Medicine except Saudis  

المدينه المنوره

دوام كامل

03-Apr-2024

Consultant Histopathology

Principle Duties: - Complies with the Joint Commission International (JC[), College of American Pathologists (CAP) and National Guard Laboratory standards - To provide diagnostic and consultative services to physicians and patients in accordance with privileges granted. - Participates in educational programs for the staff, medical technology students, interns, residents and participates in continuing education for laboratory staff and for staff physicians. - Serves on Hospital and Departmental committees as directed. - Assists with the development and implementation of new techniques and services. - Actively participates in the quality improvement program. - Performs other job-related duties as assigned by the Chairman. Education: Must be a graduate of a recognized medical school and have American Board Certification in Pathology or equivalent with appropriate licensure to practice (E). Work Experience: Minimum of two years’ experience in a CAP accredited laboratory after board certification; this may include subspecialty training. Subject to the Medical Credentialing, Privileging and Promotions Committee's requirements.  

المدينه المنوره

دوام كامل

03-Apr-2024

Assistant Consultant Obstetrics & Gynecology

Main duties & Responsibilities:  - Follow Organization/Departmental Policies and Procedures. - Ensure the maintenance of high medical ethical standards in the practice of Obstetrics and Gynecology and adhere to medical staff by-laws of the organization. - Outline the management plan for outpatient female patients with assurance of continuity of medical care. - Care for and treat during prenatal, natal and post-natal periods. - Diagnose and treat diseases for female organs, prescribe or administer therapy, medication and other specialized medical care to treat or prevent illness, diseases and injury. - Diagnose and treatment of all issues associated with the female reproductive system. - To perform diagnostic and/or therapeutic intervention and procedures for which he/she has been trained and has specific privileges for. - Consult with or provide consulting services to other physicians within the center during working hours. - Provide close supervision to clinical performance of subordinates and act as role model. - Share in the development of Departmental Policies and Procedures (DPPs) and Quality Improvement Projects. - Take part with other members of the Department in the development of research relevant for improvement of patient care. - Participate In educational activities in order to acquire new skills and knowledge and to support career developments. - Participate in clinical training, supervision and assessment of residents, staff physicians, medical interns and students during academic activities. - Perform other lob related duties as assigned

الرياض

دوام كامل

03-Apr-2024

Payroll Analyst II

• Calculate backdated adjustments of salaries and allowances, such as housing allowances and rentals, as well as merit increases for inclusion to payroll run.• Calculate employees’ leave-related transactions such as leave without pay (LWOP), disciplinary fines, unauthorized absences, sick leave deductions, etc.• Calculate backdated salaries for new hires and salary releases of existing employees.• Calculate salaries of employees without bank account for check payments.• Accommodate employees by changing their bank accounts upon request.• Prepare re-contracting bonus and mobilization allowances. Calculate retro-pay awaiting process and result analysis.• Calculate physicians’ overtime, school fees and ticket encashment, etc.• Address employees’ payroll related queries at the Payroll Helpdesk.• Monitor department’s incoming emails and reply in compliance with policy and coordination with the immediateprocessor.• Perform other job related duties.

الرياض

دوام كامل

03-Apr-2024

Accountant I

ACCOUNTS RECEIVABLE: • Review periodical patient summaries generated by the Patient Billing System. • Process discounts granted to self pay and guaranteed patients, invoice cancellations and adjustments. • Check employees’ receivables for salary deductions. • Responsible for entering of Business Center receipt batches in the Oracle System. • Responsible for checking of refund payments to patients. • Review invoices issued to all income generated contracts including monthly reports summarizing all collections and invoices issued during the month. • Perform other job related duties.ACCOUNTS PAYABLE: • Compare all vendors’ invoices for purchases/contracts against purchase orders/services through the automated system; liaise with concerned departments about queries on processing payments. • Verify price extensions and compute discounts, penalties and net amounts payables through the system and manual payments. • Reconcile discrepancies in invoices and other relevant documents with suppliers and the concerned departments. • Process all invoices due for payment based on aging with the relevant package and forward to superiors for a review. • Update MOF checks in the Oracle System. • Monitor the flow of transactions/payments of foreign vendors. • Assist the immediate supervisor with the preparation of financial reports. • Prepare monthly closing reports of the Accounts Payable subsidiary book. • Perform other job related duties.GENERAL LEDGER/BUDGET: • Check and review financial transactions on an automated system for all General Ledger generated reports. • Review and verify the accuracy of journal entries and accounting classifications and ensure that entries are based on the approved Chart of Accounts of the Hospital. • Review and analyze the balance sheet and income statement accounts. • Perform account reconciliation and compare balances with General Ledger. • Assist the superiors in the preparation of financial and statistical reports. • Check regional manpower and non-salary budget including MSR changes in coordination with the concerned departments. • Verify and check requests of MSR changes and confirm cases that can be accommodated within the budget for approval. • Perform other job related duties. TREASURY & FINANCIAL SERVICES:• Responsible for the replenishment of Petty Cash Funds.• Process payments through automated system for reimbursable and non-reimbursable expenses such aspayments of advertisements of seminars & vacant positions, utilities of housing compounds and hospital.• Verify price extensions and account code combinations of all payments made through financial services.• Reconcile discrepancies in invoices and other relevant documents with suppliers and concerned departments.• Process all due for payments and forward to superiors for a review.• Assist an immediate supervisor with the preparation of various financial reports.• Perform other job related duties.CORPORATE TREASURY SERVICES:• Maintain systematically documented and updated control log for monitoring the movements of all BankGuarantees in coordination with Logistics and Contracts Management.• Keep track of the maturity date of Performance Bonds; renew them on time to maintain their validity so thatthese documents remain legal and binding.• Responsible for the safe custody, control and monitoring of all Bank Guarantees received from Logistics andContracts Management.• Assign a unique file code number for each Bank Guarantees document (Bidder’s Bond and Performance Bond)as a control number to facilitate future referrals.• Prepare Bank Transfer Requests for Arab National Bank.• Prepare monthly Bank Statement Reports for all regions.• Responsible for the daily Cash Management, Cash Flow.• Attend committees appointed by the management.• Perform other job related duties.

الرياض

دوام كامل