تحميل
تحميل...
تحميل...
Loading...
Loading...
عربي
عربي

رسالة المدير العام التنفيذي

"بصفتي المدير العام التنفيذي لمنشأة الرعاية الصحية هذه، فأنني ملتزم بتقديم رعاية ذو جودة عالية تتمحور حول المريض. يشارك فريقنا من المتخصصين في الرعاية الصحية هذا الالتزام، ويعملون بلا كلل لتقديم خدمات استثنائية. ونقدر التعاون، والابتكار، والعمل الجماعي، ونسعى جاهدين لخلق بيئة عمل داعمة لموظفينا. إذا كنتم تشاركون شغفنا بالرعاية الصحية، ندعوكم الى الانضمام الينا في إحداث تغيير في حياة مرضانا."

مدير عام التشغيل الشئون الصحية بوزارة الحرس الوطني

تعتبر القوى العاملة في الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني أثمن مكاسب المنشأة. وهي تقدير للخبرة المتميزة والجهد والعمل الجاد للموظف الذي يساهم في نجاحه المستمر. وينعكس هذا في التزام المنشأة بإيجاد عملية توظيف واضحة وقائمة على التقنية لجذب و الاحتفاظ بأفضل المواهب في المجال.

بنفس الطريقة التي تركز فيها الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني على رعاية المرضى، فهي تلتزم بتقديم أعلى مستويات خدمات الرعاية الصحية للمرضى كما ينعكس من خلال التوسعات والابتكارات وخدمات الرعاية الصحية المتخصصة على مستوى المملكة.

في هذه الرحلة المتمثلة في القوى العاملة والتميز في رعاية المرضى، يبدأ البحث عن الأشخاص المناسبين الذين يتشاركون هذه القيم المتماثلة والمتحمسين والملتزمين بإحداث فرق في حياة المرضى بعملية توظيف فعالة.

وبصفتي مدير عام التشغيل، فقد استثمرت شخصيًا لضمان أن تتسم عملية التوظيف بالكفاءة والفعالية والشفافية والإنصاف. بإمكانك ان تتوقع تواصلاً فعال، والإفادة بالرد في الوقت المحدد وتأكيد على أن كل مرشح لديه فرصة متساوية للنجاح. تستخدم المنشأة أحدث التقنيات لتبسيط هذه العمليات والتأكد من أننا نتخذ قرارات تعتمد على البيانات لاختيار أفضل المرشحين للفريق.

إذا كنت فردًا مجتهداً ومؤهلًا متحمساً لإحداث فرق في مجال الرعاية الصحية، وكنت مهتمًا بالعمل مع موظفين موهوبين ورائعين في الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني، فأنا أدعوك للتقدم بطلب للحصول على فرص عمل مختلفة.بإنتظار ردك ومعرفة المزيد حول كيفية مساعدة المنشأة في تحقيق مهمتها.

تحياتي،

رسالة المدير العام

"نؤمن في الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني ان موظفينا هم مكسبنا الأكبر. كما نلتزم بجذب وتطوير واستبقاء أفضل المواهب من خلفيات متنوعة تشاركنا مبادئ التميز والعمل الجماعي وخدمة العملاء. تم تصميم عملية التوظيف الخاصة بنا لتحديد أفضل المرشحين لكل وظيفة، وتقديم تجربة مرشح متميزة، ابتداء من التقديم للوظيفة حتى نهاية المقابلة. ونحن نفتخر بسجلنا الحافل بالنجاح في بناء قوة عاملة متنوعة وقوية وملتزمين بالتحسين المستمر لضمان بقائنا رواداً في إدارة المواهب. انضموا الينا وكونوا جزء من فريق ملتزم بالتميز في كل ما يقوم به."

كن جزأً من إرث الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني

تؤمن الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني بقدرات ومهارات وإمكا نيات كل فرد -القوة العاملة التي تبني وتعمل كأساس متينلمنشأة الرعاية الصحية هذه. إن تحقيق الوظيفة التي تحلم بها لأمر مهم جداً للشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني, نظراً لأن المنشأة تساعدك على تحقيق أهدا فك, فإن مستقبلاً مشرقنًا ينتظرك أيضًا. إن فرص العمل والتطوير المهني والتعلم المستمر ستقدم لك لتحقق أعلى إمكا نا تك-فرد شامل جاهز لاستكشاف عالم المهنيين! وبالتالي, عندما تدخل مرحلة جديدة من حيا تك المهنية, من المهم للغاية أن تختار الانتماء إلى واحدة من أفضل منشآت الرعاية الصحية في المملكة, وقبل كل شيء, يعد التعويض الذي يتساوى مع السوق العالمية لأمر مرض للغاية لمساعدتك على التعامل مع المتطلبات العالمية.

الرسالة

مهمتنا هي بناء قوة عاملة متنوعة وشاملة من المهنيين ذوي المهارات العالية الملتزمين برعاية استثنائية للمرضى ، من خلال عملية توظيف مبسطة وفعالة تضمن الجودة وتخلق تجربة مرشح إيجابية. نحن نعزز ثقافة التحسين المستمر من خلال التقييم المنتظم والتغذية الراجعة.

الرؤية

لجذب أفضل المواهب في مجال الرعاية الصحية وتوظيفهم والاحتفاظ بهم من خلال عملية توظيف سلسة وشفافة تستفيد من التكنولوجيا وتخلق تجربة رائعة لجميع أصحاب المصلحة.

كن جزأً من إرث الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني

تؤمن الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني بقدرات ومهارات وإمكانيات كل فرد -القوة العاملة التي تبني وتعمل كأساس متين لمنشأة الرعاية الصحية هذه.

إن تحقيق الوظيفة التي تحلم بها لأمر مهم جداً للشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني، نظراً لأن المنشأة تساعدك على تحقيق أهدافك، فإن مستقبلًا مشرقًا ينتظرك أيضًا. إن فرص العمل والتطوير المهني والتعلم المستمر ستقدم لك لتحقق أعلى إمكاناتك -فرد شامل جاهز لاستكشاف عالم المهنيين!

وبالتالي، عندما تدخل مرحلة جديدة من حياتك المهنية، من المهم للغاية أن تختار الانتماء إلى واحدة من أفضل منشآت الرعاية الصحية في المملكة، وقبل كل شيء، يعد التعويض الذي يتساوى مع السوق العالمية لأمر مرض للغاية لمساعدتك على التعامل مع المتطلبات العالمية.

ولكي تبدأ حياة مهنية واعدة، تقدم بطلبك الآن وانضم إلى واحدة من أكثر منشآت الرعاية الصحية انفتاحا وتقدما وتنافسية على مستوى العالم في المملكة!

تقر الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني بحقيقة أن القوى العاملة هي قوتها الرئيسية –الركيزة الأساسية التي يعتمد عليها النجاح والتقدم المستمر للشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني بشكل كبير، حيث تدركالإدارة العامة للموارد البشرية بوضوح قيمة جوهر البرنامج، وعليه، فإنها تهيئ وتؤكد باستمرار أن التطوير الوظيفي المستمر لمهاراتهم ومعارفهم سيكون ذو أهمية كبرى.

التدريب

ضمن قبل إدارة التدريب التا بعة للإدارة العامة يتم وضع برا مج تدريبية مختلفة ض للموارد البشرية, والهدف الأساسي هو زيادة المهارات اللازمة للموظفين حتى تتمكن الجهات المعنية في البرنا مج من تقديم خدمات أ فل و أكثر كفاءة لعملائه.

البرامج التدريبية

يصور التدريب مسارًا وظيفيًا متطورًا بين موظفي الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني، وقد تم إعداده لقيادة تطورهم المهني من خلال تزويدهم بمجموعة واسعة من البرامج المطلوبة في مجالات تخصصهم. فالبرامج التدريبية هذه، بالتعاون مع الجهات المعنية -الإدارات المختلفة التي تشكل الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني، ستوفر بالتأكيد تعزيز المهارات والخبرة.

نهتم بالآخرين

تدعم منشأة الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني رفاهية وتطوير موظفيها بالكامل للتقدم في مهنتهم، وفي هذا الصدد، يركز التدريب فقط على كيفية تزويد الموظفين بأفضل البرامج، بحيث تستفيد المنشأة وعملائها في النهاية بشكل إيجابي من وجود قوة عاملة مجهزة تجهيزًا عاليًا تعمل بفعالية في مجالاتهم وتخصصهم، حيث تؤمن الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني في المقام الأول بأن الأشخاص الذين يتم تقديرهم يحققون نتائج إيجابية ويساهمون في نجاح المنشأة.

فلسفة التعويضات للشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني

تم تصميم برنامج التعويضات للشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني بشكل استراتيجي لجذب المرشحين المؤهلين تأهيلاً عالياً ليصبحوا جزءًا من القوى العاملة التقدمية والمختصة، كما يهدف إلى تحفيز واستبقاء الموظفين المهرة والملتزمين الذين تعتمد عليهم المنشأة بشكل كبير من أجل تحقيق رؤية ورسالة وزارة الحرس الوطني. تضمن الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني تنافسية وتوافق هيكل الأجور مع اللوائح الحكومية، حيث تتم إدارة أي تعديلات وفقا للمبادئ التوجيهية المحددة ومن ثم مشاركتها مع الموظفين بوضوح.

إن العمل في الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني يتجاوز الراتب الأساسي الذي يتقاضاه الموظفين بشكل منتظم، حيث تلتزم منشاتنا وبما يتماشى مع اللوائح الحكومية ذات الصلة بتقديم حزم تعويضات تنافسية ومنصفة تشمل المزايا والخدمات والبرامج لكل من المرشحين والموظفين، على النحو التالي:

السكن والإقامة

مزايا الرعاية الطبية

مزايا استحقاقات الوضع العائلي

الإجازة المدفوعة

مزايا منتصف العام

مكافأة إعادة التعاقد

بدل التكليف

بدل التخصص

بدل طبيعة عمل

خدمات النقل

برنامج العلاوة السنوية

برنامج التقدم الوظيفي

برنامج تطوير الكوادر السعودية

البرامج التدريبيّة

برنامج التعليم المهني المستمر

برنامج تقدير الموظف

برامج البعثات الدراسية، والإقامة الطبية

برنامج الأنشطة الترفيهية

برنامج نادي الموظفين الاجتماعي

كما يقدم نادي الموظفين الاجتماعي لأعضائه خصومات وعروض للسلع والخدمات من الفنادق والمطاعم ومراكز التسوق وغيرها الكثير.

تنويه: لم يتم إدراج جميع البدلات/المزايا التي تقدمها الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني أعلاه، بالإضافة إلى ذلك، يجب استيفاء متطلبات الأهلية الخاصة وفقًا لمجموعة المزايا، حسب الاقتضاء، من أجل التأهل للحصول على المزايا والخدمات والبرامج المذكورة أعلاه،

الوظائف المتوفرة

23-Apr-2024

Nurse Manager

• Manage the services and activities of the assigned nursing unit including planning, organizing, directing and evaluating the delivery of patient care and unit/clinic operational management functions.• Demonstrate knowledge and clinical skills appropriate to the area. Maintain a high visibility (80% clinical presence) to ensure that patient care activities are within established hospital, divisional and unit specific guidelines, policies and procedures, standards and protocols.• Demonstrate effective communication and collaboration skills when interacting with patients/families, other health care team members and staff of other departments. Develop and utilize professional collegial networking. Maintain an open door policy for unit staff.• Coordinate teaching and mentoring of Nursing, Medical and Paramedical students, Interns and Residents. Work with all health care team members in activities designed for the improvement of patient care outcomes.• Ensure provision of patient and family education based on needs assessment, readiness and discharge planning, utilizing appropriate resources.• Identify opportunities for improvement within the unit and develop, lead, implement and participate in quality improvement processes and activities. Act as department liaison in nursing and or hospital committees and workgroups.• Conduct staff performance appraisals. Accomplish staff job results by coaching, guiding and counseling employees. Facilitate training and professional development of staff.• Ensure own and staff full compliance with all hospital safety precautions, maintaining an updated staff matrix of required recertification’s. Ensure availability and maintenance of all medical equipment and material supplies to meet operational needs within the assigned unit.• Maintain all records pertaining to the operation of the area of assignment and generate reports as required. Conduct Staff meetings and maintain minutes. Develop work staffing plans and work schedules to ensure continued operations.• Serve as a professional role model and resource person to nursing staff. Demonstrate respect, compassion and cultural sensitivity to patients/families other hospital employees, students and faculty. Assume responsibility for own professional growth, decisions and actions.• Perform other duties as assigned Work Experience | Minimum of 8 (eight) years current clinical nursing experience, 3 (three) years of which in specific field/area and in comparable management position – Essential Registration with Saudi Commission for Health Specialties – Essential English Language |   MNGHA LEVEL STEP IELTS TOFEL         IBT PBT I 75 - 100 5.5 - 7 53 -94 475 -587 Computer : Level II – Essential

الرياض

دوام كامل

23-Apr-2024

CONSULTANT ADULT CARDIOLOGY (Echo)

Job Responsibilities: - Conduct thorough examinations of patients, review medical histories, and interpret diagnostic tests to accurately diagnose cardiovascular conditions and diseases. - Develop and implement comprehensive treatment plans for patients based on their unique needs and medical conditions. - Perform various cardiac procedures, including echocardiography, stress testing, electrophysiology studies, and coronary interventions. - Collaborate with a multidisciplinary team of doctors, nurses, and other healthcare professionals for optimal patient care. - Educate patients and their families on cardiovascular diseases, treatment options, risk factors, and lifestyle modifications. - Stay up-to-date with the latest advances in the field of adult cardiology through continuous professional development and attending conferences and seminars. - Accurate timely documentation of patient medical records, test results, and treatment plans in compliance with hospital policies and regulations. - Participate in quality improvement initiatives and research activities to enhance patient outcomes and contribute to the advancement of cardiovascular care. Qualification: - Medical degree from an accredited university, along with a specialization in adult cardiology. -Internal medicine board - Must be Board certified in Cardiology - Must be Board certified in Echocardiography/ Fellowship in Echo - Current and unrestricted medical license to practice as a Consultant Adult Cardiology. - Proven experience as a Consultant Adult Cardiologist, with strong clinical skills and expertise in managing a wide range of cardiovascular conditions. - Proficiency in performing various cardiac procedures and interpreting diagnostic tests. - Strong communication and interpersonal skills to effectively interact with patients, their families, and healthcare professionals. - Ability to work in a multidisciplinary team and collaborate effectively to provide comprehensive patient care. - Commitment to continuous learning and staying abreast of advancements in the field of adult cardiology. - Excellent problem-solving and decision-making in high-pressure situations. - organizational and time management to patient care and administrative tasks. Work experience: Min 2 yrs overseas experience in a center acceptable to NGHA. experience. At least 7 years of total clinical experience.

الرياض

دوام كامل

22-Apr-2024

INFECTION CONTROL NURSE

MAIN DUTIES AND RESPONSIBILITIES - Advise healthcare professionals on infection control protocols. Provide evidence based infection control practices. Identify and implement evidence based infection control measures and strategies that restrain cost and use resources effectively. Utilize epidemiological and scientific evidence in evaluating and developing infection control. Identify infection control issues in relation to patient care product evaluation risk management. - Promote and implement infection control guidelines/standards that improve patient outcome and reduce Healthcare associated infection. Prepare and maintain all aspects of automated surveillance data collection and distribution confidentiality. - Develop and implement infection control strategies in conjunction with multidisciplinary teams that is effective and improve patient outcomes. Establish research projects to reduce healthcare associated infection (HAI) and promote quality Healthcare and verify hypothesis. - Provide infection control reports and surveillance monitoring. Participate in the antibiotic stewardship program auditing and summarizing report data analysis; as well as product evaluation base on material safety data sheet and the appropriate international recommendation in chemical use, personal protective equipment, and evaluate the product base on its need and consider the cost effect of the product. - Practice within the established hospital and department standards, policies and procedures. Demonstrate required nursing skills and knowledge of basic principles, strategies and tools of Quality Improvement to maintain privileging in the area of assignment. Meet the standards of care elements as approved for each nursing specialty. - Ensure full compliance with all hospital safety precautions. Take direct and appropriate action in urgent and emergency situations. Conduct environmental rounds, reinforce infection control practices and report any concerns regarding supplies and equipment maintenance. - Develop an effective communication of infection control information from patient care areas. Ensure implementation of infection control standards that improve patient outcome by reducing risk of nosocomial infections. Ensure that policy and procedure product selection and all other aspects of infection control program are strictly followed. - Promote and facilitate educational staff development programs. Facilitate education of patients and their visitors’ hygienic and community health measures. - Perform other job related duties.

المملكة العربية السعودية

دوام كامل

22-Apr-2024

ELECTRICAL ENGINEER

MAIN DUTIES AND RESPONSIBILITIES - Design and evaluate electrical drawings, technical details, specifications and scope of work for all projects and as submitted by the architectural/engineering design firms by ensuring electrical works conform to all relevant safety standards, regulating and accrediting bodies’ requirements. - Conduct inspections and monitor the execution of the projects by the contractors and ensure all electrical works conform to the contracts, safe construction practices and standards. - Work closely with other engineers/departments on electrical requirement projects. Review electrical submittals, testing, commissioning, outages, project time schedules, on site or off site inspections, etc. Forward these submittals to the Project Technical Representative (PTR) indicating the action code and appropriate comments marked on the submittals within the stipulated period of time. - Notify the relevant personnel or contractors through PTR of any deficiency or discrepancy found. Produce alternate proposals for rectifications and improvements as needed. Advise the PTR to send Non-conformance Notices to the contractors if there is a failure to correct deficiencies or a negligence in the work process during site inspection. - Review project time schedule for all electrical associated works and identify the critical activities and sufficiency of resources and time allocated by the contractor to complete the job within the stipulated period of time. - Verify the contractor's application for interim payments and final payments for all electrical works in accordance with the contract documents and actual work executed on site. - Review the contractor's claim for additional electrical works or variation orders and submits recommendations to the PTR or Director/Manager. - Maintain marked up electrical drawings and reviews; verify all as-built drawings or as-built information, operation and maintenance manuals and all other handing over documents related to the electrical discipline as submitted by the contractor. - Participate actively in the project snagging, testing and commission procedures. Prepare snag list indicating all electrical deficiencies found in the executed works and verify all corrected deficiencies. Notify the PTR/Director/Manager of PMO about all unsatisfactory works and recommends for deductions to be made against such unacceptable works. - Act as Project Technical Representative (PTR) as assigned for MNGHA contracted or subcontracted project. - Perform other job related duties.

المدينه المنوره

دوام كامل

22-Apr-2024

STRUCTURAL CIVIL ENGINEER

MAIN DUTIES AND RESPONSIBILITIES - Design and evaluate all required civil and structural drawings, technical details, specifications and scope of work for all projects. - Review and approve shop drawings and material submittals with reference to Civil/Structural works and verify that the same are being properly implemented during the construction stage of all projects. - Carry out periodic structural monitoring of all buildings which include level surveys, buildings maintenance or structural deformities report with recommendations for rectification if required, with verification of satisfactory completion. - Carry out all required Tacheometrical survey and conduct site inspections and quality checks to ensure compliance with the contract documents, safe construction practices and standards and submit findings. - Carry out technical quality control and quality assurance of steel and concrete starting from factory mix design with suitable conditions applying for concrete field test and different kind of its application. - Conduct market research on modern construction materials with cost effectiveness; maintain all relevant documentations within the Technical Library as applicable. - Evaluate the structural and civil aspects of submitted “design packages” which have been prepared by outside consultants. - Act as the Person Technical Representative (PTR) when designated, for an approved sub-contracted project. - Calculate and analyze suitable configurations of the basic structural components of a building or other structure. - Examine structures at risk of collapse and advice on measures to be taken to improve the structural integrity, such as recommending removal or repair of defective parts or re-building the entire structure. - Investigate ground conditions and analyze results of site tests, such as soil samples etc. - Work closely with construction contractors to ensure that newly erected buildings are structurally sound and report accordingly if any concerns or defaults appear. - Performs other job related duties.

المدينه المنوره

دوام كامل

21-Apr-2024

Arabic Medical Typist

• Responsible for typing a variety of Arabic translated medical reports, Arabic correspondence, birth and death notices and Arabic administrative requests with 100% accuracy for inclusion in clinical records and transmission to physicians and other medical care facilities. • Complete Arabic transcripts and other typing tasks by transcribing information from handwritten notes or dictating systems into electronic hard-copy documents. Ensure output is accurate and on time.• Process reports according to established procedures. Verify report data accuracy. • Maintain completed records log utilizing computerized processing software. • Maintain files as required, following established filing procedures. • Provide assistance to Release of Information section when necessary. • Practice within the established hospital and department standards, policies and procedures. Demonstrate required skills and knowledge of basic principles, strategies and tools of Quality Improvement to maintain privileging in the area of assignment. Adhere to accreditation standards. • Maintain strict confidentiality pertinent to patient information release and in conformance to the organizational policy of ethics. • Perform other job related duties

الرياض

21-Apr-2024

Training Officer Fire Protection

• Participate in the daily functions of training within the department and In-service Training for other departments and the General Orientation Program for new MNGHA employees.• Prepare and update lesson plans and evaluations including other instructional materials and training. Plan, coordinate and deliver firefighter training programs and identify in-house trainer.• Organize and oversee the classroom, or outdoor learning environment to ensure lightings, distractions, climate control, weather, noise control, seating, audiovisual equipment, teaching aids, and safety of trainees areproperly considered. • Provide input into the short, medium, and long term planning of department training.• Ensure that required equipment for training is available and in working order at all times.• Handle qualifications verification of firefighters and other fire service positions. • Ensure overall safety of participants on training ground during drills, lectures and demonstrations. • Evaluate and promote consistency and effectiveness of training practices throughout the department. Recommend improvement in training programs.• Prepare and maintain accurate reports, records and correspondence along with summaries of the training activities. • Carry out on-call duties with other officers and firefighters in rotation as required.• Perform other job related duties.

جدة

21-Apr-2024

Pharmacy Technician II

• Review prescriptions, prepare medications by mixing and dispensing orally-administered medications, measuring dosages or unit-dosing tablets from a bulk bottle and label the prepared medication.• Compound intravenous (IV) solutions as per the prescription requirements.• Set-up Total Parenteral Nutrition.• Pass all filled prescriptions to responsible pharmacist for verification as per standard procedure and preform the proper documentation as required.• Sort, stock, and monitor inventory. • Monitor expiration dates of pharmaceuticals.• Sterilize surfaces, counters, hoods and equipment. • Issue controlled substances to patient care areas and maintain records in line with local laws and internal policies and procedures.• Provide assistance to junior staff.• Comply with all security measures and quality standards. Maintain knowledge of drug dispensing laws and uphold drug knowledge and assessment and superior attention to detail.• Monitor and document the fridge, room temperature and humidity as per internal policy and procedure.• Repackage and barcode-label medication.• Provide training and mentorship to junior staff, pharmacy residents and/or pharmacy interns.• Perform other job-related duties as required.

الرياض

21-Apr-2024

Pharmacy Technician III

MAIN DUTIES AND RESPONSIBILITIES: Review prescriptions, prepare medications by mixing and dispensing orally-administered medications, measuring dosages or unit-dosing tablets from a bulk bottle and label the prepared medication. Compound intravenous (IV) solutions as per the prescription requirements. Set-up Total Parenteral Nutrition. Pass all filled prescriptions to responsible pharmacist for verification as per standard procedure and preform the proper documentation as required. Sort, stock, and monitor inventory. Monitor expiration dates of pharmaceuticals. Sterilize surfaces, counters, hoods and equipment. Issue controlled substances to patient care areas and maintain records in line with local laws and internal policies and procedures. Comply with all security measures and quality standards. Maintain knowledge of drug dispensing laws and uphold drug knowledge and assessment and superior attention to detail. Monitor and document the fridge, room temperature and humidity as per internal policy and procedure. Repackage and barcode-label medication. Provide training and mentorship to subordinate/new staff, pharmacy residents and/or pharmacy interns. Perform other job-related duties as required.

المملكة العربية السعودية

دوام كامل

18-Apr-2024

Medical Transcriptionist

MAIN DUTIES AND RESPONSIBILITIES: Transcribe dictation for a variety of medical reports such as patient histories, physical examinations, emergency room visits, operations, chart reviews, consultation, discharge summaries and/or other reports relevant to area of assignment. Translate medical jargon and abbreviations into their expanded forms to ensure the accuracy of patient and healthcare facility record. Take dictation using headsets and transcribing machines; then convert dictated materials or rough noted to written form. Distinguish between homonyms, and recognize inconsistencies and mistakes in medical terms, referring to dictionaries, drug references, and other sources on anatomy, physiology, and medicine. Review, monitor and edit transcribed reports and Health Information System (HIS) medical diagnostic reports for spelling, grammar, clarity, consistency, and proper medical terminology. Verifies accuracy of patient information such as name, medical record number, location in hospital and patient file location. Identify and monitor mistakes in reports, and check with doctors to obtain the correct information.  Perform data entry and data retrieval services, providing data for inclusion in medical records and for transmission to physician. Return dictated reports in printed or electronic form for physician's review, signature, and corrections, and for inclusion in patients' medical records. Answer inquiries concerning the progress of medical cases, within the limits of confidentiality laws. Produce statistics from HIS for examiner productivity, statistics for medical diagnostics procedures. Produce correspondence and assist medical reports, records, patient-care information, medical research, and administrative material. Maintain and adhere to established departmental policies & procedures, objectives, quality improvement programs, safety, environmental and infection control standards. Perform a variety of clerical and office tasks, such as handling incoming and outgoing mail, typing, filing, and operating office machines, as might be required. Perform other job related duties.

الرياض

دوام كامل